Οι στόχοι της Κακής Συμπεριφοράς των Παιδιών...!!! (Πρακτικός οδηγός για ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ..)





Έχει παρατηρηθεί ότι οι ενοχλητικές ή ακόμα και οι κακές συμπεριφορές των παιδιών πηγάζουν από κάποιες  ασυναίσθητες ανάγκες τους, εκπλήρωσης βαθύτερων στόχων. Τι μπορούμε να κάνουμε για να  βοηθήσουμε το παιδί μας να εκφραστεί με το σωστό τρόπο και να τροποποιήσει τη συμπεριφορά του σε μοτίβα περισσότερο κατανοητά, αποδεκτά και εκπληρώσιμα.
Όσο πιο γρήγορα οι γονείς αποκωδικοποιήσουν και αντιμετωπίσουν ευέλικτα αυτές τις συμπεριφορές τόσο καλύτερα θα είναι τα αποτελέσματα. Συχνά κάποιες συμπεριφορές είναι παροδικές και το αν θα ενεργοποιηθούμε απέναντι τους θα αποφασιστεί με βάση τα βαθύτερα κίνητρα που τις ωθούν να εμφανιστούν. Συχνά δεν θα χρειαστεί να κάνουμε κάτι και η μόνη αντιμετώπιση μας θα αρκεστεί στην συμπαράσταση του παιδιού. Όταν όμως οι κακές συμπεριφορές του παιδιού υποδηλώνουν σημαντικές ανεκπλήρωτες ανάγκες του, θα πρέπει να δράσουμε αποτελεσματικά, αλλιώς τα συμπτώματα θα παραμείνουν, θα αυτοματοποιηθούν και θα αναδύονται ολοένα και πιο συχνά και σε περισσότερα πλαίσια διάδρασης του παιδιού.

Μερικά πρακτικά παραδείγματα αποκωδικοποίησης και αντιμετώπισης κακών συμπεριφορών των παιδιών θα βρείτε στον παρακάτω πίνακα που διαβάσαμε στο πολύ χρήσιμο βιβλίο της: Pam Schiller, 2009 "τα Θεμέλια της σχολικής επιτυχίας" (πως να καλλιεργήσουμε τη συναισθηματική και κοινωνική νοημοσύνη των παιδιών μας) Εκδόσεις Διόπτρα, 2010

ΣΤΟΧΟΣ
ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΝΗΛΙΚΕΣ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
Προσοχή
Είμαι σημαντικός μόνο όταν τους κάνω να με προσέξουν
Ενόχληση
Αγνοήστε, όταν και όσο είναι δυνατόν, αυτή τη συμπεριφορά. Δώστε στο παιδί προσοχή τη στιγμή που δεν το περιμένει. Δώστε του προσοχή όταν δείχνει καλή συμπεριφορά.
Εξουσία
Είμαι σημαντικός μόνο όταν έχω τον έλεγχο των καταστάσεων
Εκνευρισμός – θυμός
Αποφύγετε να έρθετε σε σύγκρουση με το παιδί. Προσπαθήστε να του δώσετε τις σωστές κατευθύνσεις, όταν θα έχει ηρεμήσει. Φροντίστε να υπάρχει απόλυτη δικαιοσύνη.
Πρόκληση – εκδίκηση
Κανείς δεν με συμπαθεί. Νιώθω καλύτερα όταν πληγώνω τους άλλους.
Πληγωμένα αισθήματα
Διατηρήστε την τάξη με όσο το δυνατόν λιγότερους περιορισμούς. Χτίστε σχέσεις εμπιστοσύνης. Βεβαιωθείτε πως η συμπεριφορά σας είναι δίκαιη. Αποφύγετε τα αντίποινα.
Διακήρυξη της ανεπάρκειας
Δεν μπορώ να κάνω τίποτα σωστό, γιαυτό λοιπόν δεν κάνω τίποτα απολύτως
Απελπισία – αποθάρρυνση
Δείξτε υπομονή. Δώστε θάρρος στο παιδί κάθε φορά που κάνει μια προσπάθεια. Πιστέψτε εσείς οι ίδιοι στις δυνατότητες του παιδιού. Αποφύγετε να το λυπηθείτε ή να το κριτικάρετε.

Δημοφιλείς αναρτήσεις